Hårt!

Säg mig lilla vän ska vi ses i himelen
Du har väl inte syndat i ditt liv
Du ligger väl och ber snart finns du inte mer
Jag kommer sakna anskitet som ler

Du ligger i din säng som en vissen sommaräng
Träden står och viskar tyst ditt namn
För livet som du haft har nu tappat all sin kraft
Och havet ligger stilla utan vind

Orden har du fått men sorgen den är min
Vi alla kommer somna in
Jag får stanna kvar, förlora det jag har
Men saknaden är min den har du kvar

Jag har ett minne det var för länge sen
Då döden inte sprang så fort som du
vänner var vi då som bröder likt som få
 Du sa att vi var vi det är nog så

Vintern var vår tid den skänkte oss vår frid
Då tystnaden sa mer än våra ord
Snön den föll då ner men du ser den aldrig mer
Det är vinden som jag aldrig ser



Kommentarer:


Kommentera inlägget här:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?