Konstig Dag...

Gick upp jävla tidigt idag, hehe elelr ah, tidigt för mig i alla fall. Gick upp klockan 8.. Eller rättare sagt låg jag kvar i sängen, men det få rman göra när man är sjuk. Ringde till vårdcentralen och fick tid direkt. Åkte första bästa buss ner till stan och gick dit. Var ett himla väntande innan jag ens fick komma in och göra massa prover. Så nu har dom tagit massa blod av mig :( Fick i alla fall min efterlängtade hudsalva som jag längtat efter så länge men inte fått tummen ur att ringa eller dra till vårdcentralen o fixa den men idag så. Fick även penicillin mot halsinfektion. Åkte till bror för att jag skulle vara barnvakt, kom dit tidigare eftersom jag var på vårdcentralen såpass tidigt. Tog mina första tabletter direkt när jag kom dit..

Tio minuter senare sitter jag helt knallröd i ansiktet och det börjar blossa upp stora blammor på hela mig. Ögonen svullna igen och näsan blev helt vätskefylld och nästan dubbelt så stor, och mina läppar försvann i princip. Färgen på läpparna var samma som resten av huden i ansiktet och tvärsvullna :S..

Så jag ringer ner till vårdcentralen och ber om en ny medicin inte för att jag fått en sån reaktion. Dom ber mig då att komma ner direkt så jag tar första bästa buss och får världens bästa bemötande på vårdcentralen någonsin. När jag kommer in står tre läkare och väntar på mig redan vid ingången och tar med mig in till ett rum o ger mig piller och nån vätska som ska ta bort allergichocken. Fick sedan stanna en timma för observation. så efter yttligare mer provtagningar och behandling fick jag nytt recept på annan medicin och fick åka igen.. Äntligen!

Inte nog med detta så blev det massa annat knas med, syrran och E.K missa bussen till stan när Jessica skulle till sjukan o kolla hennes öra och Ande fick sjukanmäla sig från sitt möte för att kunna vara hemma med Alicia.. Och herregud vad hon gick mig på nerverna idag.. Phew.. Hehe älskar henne ändå! :P

Så nu hoppas jag att jag äntligen ska få bli frisk. Har inte varit några roliga dagar precis.. Tur älsk tagit hand om mig i den mån han kan. Du är bäst älskling ♥

Puss Puss

Kommentarer:


Datum 2009-12-17 Tid 23:34:33

Skönt att du mår bättre nu älskling =)


JessiCa
Datum 2009-12-19 Tid 00:33:42

Hahahhahahaha rolig dag ändå! =D

Enbart oflyt, vilket jag är extremt van vid vid dethär laget! =D



<33


Kommentera inlägget här:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?