Nybakat och Matteprov!

Heeei.. Nämen sluta, sicket jävla "hej" jag slänger ur mig.. Skärpning..

Ja hej i alla fall.. Sitter o mumsar på en ryttarkaka som jag bakat idag, dock inte hela plåten, även om jag skulle vilja.. Men skulle få så himlans ont  i magen :/ Snart dags för sängen med, har kommit på en superplan vad det gäller väckarklockan på morgonen med.. Igår kväll när jag ställde klockan så la jag den typ ut i hallen, så jag var promt tvungen att gå upp o stänga av den.. Bev en halvtimma snooze istället för en och en halv timma. As smidigt :)

Hade även matteprov idag. Svarade på alla frågor förutom den sista. Kollade bara på den sista frågan och småskratta lite, sedan stängde jag det häftet för gott. Fy fan. Men tror på ett G/VG i alla fall.. Så tro på mig själv har jag vad det gäller matte!..

Här kommer recept på den supergoda kakan jag gjorde idag. Gick snabbt och lätt.. PROVA!!



RYTTARKAKA

4 ägg
6 dl socker
Vispa detta i en bunke

3 dl mjöl
8 msk kakao
2 tsk vanillinsocker
2 krm salt
Blanda ihop

Häll ihop allt och rör om.
Blanda i 175 g avsvalnat margarin (och rör om förstås)
Häll i smörad långpanna, grädda i 15 minuter i 200 grader i mitten.

Glasyr:
75 g smör
2 dl socker
1 ½ dl grädde
1 dl sirap
1 påse kokos

Låt det sjuda på spisen under omrörning i 5 minuter.

Ta ut kakan och bred på glasyren, in i ugnen igen och grädda 10 minuter (fortfarande 200 grader)

Låt den svalna och skär i rutor (eller trekanter).



♥ PUSS ♥

Kommentarer:


Kommentera inlägget här:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?